Vi söker en administratör med erfarenhet av personalfrågor

Pia går snart i pension och vi söker därför hennes efterträdare. Tjänsten kommer att ha stor bredd och utvecklingsmöjligheter finns. Vill du ha ett omväxlande arbete och bli en del av ett mycket trevligt och engagerat gäng, så är detta kanske jobbet för dig!

Kontorsadministrativa uppgifter:
– Telefonväxel och posthantering
– Fakturautskrift och biträda ekonomichef vid behov
– Upprätta exportfakturor, utfärda tullpapper och leveransaviseringar vid avhämtning
– Registrera kundorder/avrop och biträda ordergruppen vid behov
– Div. inköp t.ex. kontorsmaterial och arbetskläder
– Övriga allmänna administrativa uppgifter

Personaladministrativa uppgifter:
– Stöd till VD gällande personalfrågor
– Kontakt med Försäkringskassan
– Utreda och anmäla olycksfall och tillbud
– Upprätta anställningsavtal och genomföra allmän introduktion vid nyanställningar
– Ansvar för personalhandbok
– Genomföra medarbetarenkät

Din profil
Vi ser gärna att du har relevant utbildning. Du har några års erfarenhet av personaladministrativa frågor och rutiner och kännedom av regelverket inom arbetsrätten och Arbetsmiljöverkets föreskrifter.

Du har god social kompetens och en förmåga att skapa förtroende bland medarbetare.
Ett tydligt drag hos dig är din personliga drivkraft och du sköter dina arbetsuppgifter självständigt. Du är strukturerad och noggrann och tar stort ansvar för att på ett konstruktivt sätt bidra till verksamhetens utveckling. Du har lätt för att lära och är öppen för att utveckla din egen roll efter verksamhetens behov. Du har lätt för att samarbeta.

Tillsvidareanställning på heltid. Start vecka 28 med placering i Ängelholm.

I denna rekrytering samarbetar vi med Standby Workteam. För mer information om tjänsten kontakta gärna Anneli Nilsson tel. 0708-772816 eller lämna Din ansökan på www.standbyworkteam.se

Vill du veta mer?

Skicka en offertförfrågan eller skriv till oss för att få mer information.